Sosyal-Medyada-Nasil-Musteri-Kazanilir

Sosyal Medyada Nasıl Müşteri Kazanılır?

Forbes’e göre bu yıl, alışveriş yapanların 2020’ye göre hem çevrimiçi hem de çevrimdışı olarak %8,5 ila %10,5 daha fazla harcaması bekleniyor  . Kâr elde etmek ve en iyi müşteri deneyimini sağlamak için markaların trafiği ve işlemleri yönlendirmek için sağlam sosyal medya stratejileri uygulaması gerekir. Geleneksel gösterişli mağaza içi promosyonlara, doğrudan posta kataloglarına ve akılda kalıcı televizyon reklamlarına ek olarak, sosyal medya inkar edilemez bir şekilde alışverişin en büyük itici güçlerinden biridir. 

Sosyal medya, etkileşimi ve satışı artıran tüketicilerle bağlantı kurmanın kişisel bir yolunu sunar. Sosyal medya yalnızca karşılanabilir ve erişilebilir değil, aynı zamanda son birkaç yılın gösterdiği gibi, diğer tüm büyük pazarlama kanallarından daha geniş bir izleyici kitlesine sahip. 

Alışveriş yapanların %43’ü ürünleri sosyal ağlar aracılığıyla araştırıyor.

İşte yıl boyunca şirketinizin sosyal medya kanallarından daha iyi yararlanmanın bazı basit yolları. 

Alışveriş yapılabilir gönderiler uygulayın 

Sosyal medyada ürün tanıtıyorsanız gönderilerinizin alışveriş yapılabilir olduğundan emin olmanız önemlidir. Bu, satın alma işlemlerini yalnızca birkaç tıklamayla tamamlamayı çocuk oyuncağı haline getirir. Shopify ve BigCommerce dahil olmak üzere Facebook için uygulanabilecek çok sayıda uygun fiyatlı ve sezgisel e-ticaret çözümü vardır. Instagram  ve Facebook , göz atmaktan ödemeye kadar,  ürünleri doğrudan gönderilerinizde ve Hikayelerinizde etiketlemenize olanak tanır, böylece kullanıcıların işlemi tamamlamak için uygulamadan ayrılmalarına bile gerek kalmaz. Bir kullanıcı, ürün etiketli bir fotoğrafa dokunduğunda, ürünün adını ve fiyatını içeren bir balon görünür. Oradan, Instagram’ın özel uygulama içi tarayıcısındaki gerçek ürün sayfasına yönlendirilirler. 

Her ay 130 milyondan fazla Instagram kullanıcısı, gördükleri ürünler hakkında daha fazla bilgi edinmek için alışveriş yapılabilir gönderilere dokunuyor.

Yeniden hedeflemeden yararlanın

Yeniden hedefleme, web sitenizden veya sosyal medya sayfanızdan sıçrayan müşterilerin dijital reklamcılık yoluyla markanızı yeniden tanıttığı bir yöntemdir. Bu reklamlar, marka bilinirliğini ve ideal olarak toplam dönüşümleri artırır. 

Yeniden hedefleme, müşterileri web’de “takip etmek” için kısa JavaScript kodu satırları kullanan çerez tabanlı bir teknolojidir. Örneğin, bir kişi bir perakendecinin web sitesini ziyaret eder ve belirli bir ürün sayfasına gelir, ancak bu oturum sırasında dönüşüm gerçekleştirmezse (yani bir satın alma işlemi gerçekleştirmezse), muhtemelen aynı ürün için sosyal ağlarında veya bir web sitesinde bir reklam görür. kısa süre sonra banner reklamı. Bunun nedeni, çerezin söz konusu sayfada tetiklenmesi veya etkinleştirilmesi, web tarayıcısında saklanması, çevrimiçi etkinliklerini izlemesi ve temel davranışsal verileri toplamasıdır. Markalar, web sitelerinde ve Pinterest , Facebook, Instagram ve Twitter  dahil olmak üzere tüm büyük sosyal ağlarda görüntülenecek zamanında ve alakalı yeniden hedefleme reklamları oluşturabilir  .

Başka bir yeniden hedefleme reklamı türü, muhtemelen kendi sosyal medya akışlarınıza göz atarken görmüş olduğunuzdur. Dinamik reklamlar, birinin tam olarak göz attığı ürünü gösteren kişiselleştirilmiş yeniden hedefleme yerleşimleridir. Bu, müşterinin kaldığı yerden devam etmesine ve başlangıçtaki satın alma niyetini yeniden oluşturmasına olanak tanır. Dinamik reklamlarla markalar, kullanıcıları satış hunisinde daha da aşağılara yönlendirebilir ve terk edilen alışveriş sepetlerinin sayısını azaltabilir. 

Videonun gücünü kullanın 

Videonun  en ilgi çekici görsel medyalardan biri olduğu defalarca  kanıtlanmıştır. Video, markaların hikayeleri yaratıcı, özlü bir şekilde anlatmasına ve saniyeler içinde izleyicilerin ilgisini çekmesine olanak tanır. Video içeriği, çoğu sosyal ağ algoritmasında genellikle statik resimlerden veya düz metinden daha iyi performans gösterir. Bunun nedeni, videoların doğal olarak insanların dikkatini daha uzun süre çekmesidir. 

Instagram ve Facebook’taki videolar, diğer tüm içerik türlerinden daha fazla etkileşim oluşturur ve video içeren tweet’ler 10 kat daha fazla etkileşim sağlar.

Bir topluluk yönetimi planınız olsun

Markanızı sosyal medyada insancıllaştırmanın bir yolu, bir markanın takipçileri ve potansiyel müşterileri ile etkileşim kurma biçimi olan topluluk yönetimiyle tutarlı olmaktır   . Müşterilerinizle gerçek bir sohbete girmek için yorumlara mümkün olan en kısa sürede (genellikle 24 saat içinde) yanıt verin veya yanıt verin. Hatta  Facebook Messenger’da  ve tercih ettiğiniz e-posta platformunda otomatik yanıtlar ayarlayabilirsiniz, böylece müşteriler soru sormak için ulaştığında, birisinin mümkün olan en kısa sürede yanıt vereceğini bildiren bir anında mesaj görürler. Elbette onlara zamanında geri dönerek ve onları doğru yöne yönlendirerek sözünüzü yerine getirdiğinizden emin olun. Bu, sinir bozucu ve stresli olabilecek birini asılı bırakmaktan kaçınır. 

Arama çabalarınızı optimize edin 

Arama motoru optimizasyonunun (SEO)  dinlenmeye vakti yoktur. En etkili SEO için, yalnızca markanızın ana web sitesini değil, aynı zamanda sosyal medya kanallarınızı da dikkate alan anahtar kelime stratejinizi düzenli olarak güncellemek için zaman ayırın. Markanız bir arama motoru sonuç sayfasında ne kadar üst sıralarda görünürse, bir kullanıcının sitenize veya sosyal ağınıza rakiplerinizin sayfalarından önce gitme olasılığı o kadar yüksektir. 

Josh Arter /  STIR

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *